Crochetage / zachte haken

De haaktechniek wordt al zeer lang gebruikt in de kinesitherapie, manuele therapie en de osteopathie. De techniek maakt gebruik van een, zoals de titel het zegt, haak. Momenteel gebruiken onze kinesisten in Sint-Truiden de meest efficiënte vorm. Deze is zo ontwikkeld dat onze therapeuten in staat zijn in het los maken van uw weefsel. Uw spieren, pezen, littekens, oude letsels die altijd klachten geven, etc…

Het principe van crochetage is dat de verschillende weefsels in uw lichaam die met elkaar in verbinding staan tot in het centrum van het bot, ten opzichte van elkaar worden losgemaakt. Dit gebeurt op een pijnloze manier, proberen we althans ;-).

voor welke klachten is crochetage nuttig?

De technieken van crochetage kan gebruikt worden voor:

• Ontstekingen van pezen of spieren
  • Ontstekingen van het beenvlies of periost bij duursporters
  • Spier en peesletsels: om hier een sneller herstel te krijgen of om oude klachten die blijven aanslepen te verhelpen, losmaken van littekenweefsel
  • Algemene pijnen door spierspanning

Door het specifieke gebruik van de haak wordt er invloed uitgeoefend op het bindweefsel. Bindweefsel is het weefsel wat ons samenhoudt, waardoor alles verbonden blijft. Deze technieken maken deel uit van een totale behandeling zowel in de kinesitherapie, osteopathie, manuele therapie.

Praktijk 2Quratio kinesist Sint-Truiden loper running revalidatie

U kan voor crochetage in onze praktijk in Sint-Truiden terecht bij Pär Vandenborne.