Osteopathie voor volwassenen

Veel mensen leven met klachten die moeilijk te behandelen zijn. In sommige gevallen zijn er middelen waarmee de pijn kan worden bestreden, maar die de oorzaak niet wegnemen, waardoor de klacht steeds terugkomt. In zo’n geval kunt u een osteopaat raadplegen. Een osteopaat gaat op zoek naar veranderingen in de normale beweeglijkheid van spieren, gewrichten en organen, die daardoor minder goed functioneren. We sporen dergelijke blokkades op en gaan dan op zoek naar de oorzaak ervan. Een osteopaat onderzoekt niet alleen de regio waarin de klacht optreedt, maar het hele lichaam en gaat daar aan het werk waar hij de oorzaak aantreft. Onze osteopaten in Sint-Truiden behandelen uw klachten via verschillende systemen:

• Het osteo-articulair systeem met beenderen, gewrichten en spieren
  • Het visceraal systeem met organen.
  • Het craniaal systeem met schedelbeenderen en bovenste nekwervels.

Als gevolg zullen deze systemen terug vlot kunnen functioneren. Zo helpt osteopathie de zelfregulerende krachten van je lichaam. Een osteopaat behandelt zowel volwassenen als kinderen, (top)sporters, zwangere vrouwen en baby’s en je kan er terecht voor uiteenlopende klachten.

Klachten waarbij een osteopaat kan helpen

Hieronder vindt u een overzicht van klachten die in relatie staan tot het bewegings- en zenuwstelsel. Als osteopaat kunnen hierbij zeker helpen.

• Kaakproblemen
  • Rug -en nekpijn (acuut – chronisch)
  • Hoofdpijnen (spanningshoofdpijn, migraine)
  • Ischialgie
  • Uitstralingspijn naar armen en benen
  • Torticollis
  • Schouderpijn
  • Frozen shoulder
  • Gewrichtspijnen
  • Spierpijnen -en krampen
  • Spierscheur of verrekkingen
  • Peesontstekingen
  • Syndroom van Tietse

Verminderde functie van lichaamssystemen die zich merkbaar maken in de vorm van:

• Slikproblemen
  • Spijsverteringsproblemen: opgeblazen gevoel, prikkelbaar darm syndroom , voedingsintoleranties, chronische constipatie of diaree, zure oprispingen, maagontstekingen -en pijnen
  • Klachten van de bloedsomloop (zware benen)
  • Stressgerelateerde problemen zoals hyperventilatie , slapeloosheid, concentratieproblemen
  • Urologische klachten zoals menopauze klachten, pijnlijke menstruatie, blaasontsteking, prostaatontsteking, pijn bij betrekkingen
  • Infectieziekten: verzwakte weerstand (immuniteit), chronische kleine infecties
  • Migraine
  • Aanhoudende vermoeidheid
  • Ademhalingsklachten
  • Oor-neus- en keel problemen
  • Sinusitis
  • Aangezichtsverlammingen -en pijnen

Geassocieerde klachten bij zwangerschap, bekkeninstabiliteit , kortademigheid , misselijkheid , …

Op maat

De behandeling steunt op een diagnostiek gevormd door een diepgaande anamnese, een globaal onderzoek, waarbij zowel neurologische, orthopedische als osteopathische testen aan bod komen waar de osteopaat opmerkzaam is voor bewegingsbeperkingen op alle mogelijke niveau’s. Het manueel technisch handelen van de osteopaat is gericht op het herstel van de functie en dit op alle niveau’s van het lichaam.

Praktijk 2Quratio kinesist Sint-Truiden loper running revalidatie

U kan hiervoor in onze praktijk in Sint-Truiden terecht bij osteopaat Yannick Strauven.